logo

הפילוסופיה שמאחורי האימון האינטגרטיבי


כמאמן, אני מלמד את הילד להתחבר לעצמו, למחשבותיו, לתחושותיו ומלמד אותו על הקשר בין מה שהוא חושב, מאמין וחש על עצמו, לבין הגשמת מטרותיו בחיים. ילד שבא לאימון מתקשה להאמין שיצליח להשיג את מטרותיו, שיוכל להיות תלמיד טוב יותר, או שיוכלו להיות לו חברים, או שיוכל להיות פחות עצבני או שיכול להיות מצב שבו יהיה שמח יותר...

אני מסביר לילד ומגבה זאת בתרגול, שהמצב הרצוי כבר טמון בתוכו. כמו שבזרע התפוח טמון עץ תפוחים, כמו שבתוך נבט החיטה טמון הקמח, כך טמון בתוכו זרע של הצלחה, של מיומנות חברתית, של אהבה, של שמחה או של יכולת להיות בקשב וריכוז. היכולות הללו כרגע קטנים, סמויים מן העין, אבל עם תרגול נכון הן יכולות לפרוח ולגדול ולקבל ביטוי בחיים שלו. בשביל הילד, לדעת שהוא יכול לצאת החוצה, להתפתח, מהקטן לגדול, מבפנים החוצה, זו חוויה מבריאה ואופטימית.


"אני לא מוצלח?"

כולנו, אנחנו וילדינו חושבים על עצמנו בתוויות: "אני לא מוצלח" "אני לא טוב בחשבון" "אני ביישן" "אין לי חברים" "אני ילד לא חברותי" "כולם שונאים אותי" "יש לי הפרעות קשב" "אני לא טוב בלימודים" "אני עצוב" ועוד אינסוף מחשבות שעוברות לנו בראש כל הזמן. תפקידי כמאמן, לפתח אצל המאומן את מודעותו לעצמו ולצרכיו ולשנות את נקודת המבט שלו על עצמו. אנו כמבוגרים מבינים את כוחם של המילים, מבינים כי אמונות ופרשנויות יוצרות מציאות.

 

כאשר הילד מבין ומקבל זאת, הוא עובר מקושי להצלחה בזמן קצר.

 

הפילוסופיה הנ"ל אפקטיבית ונכונה לרוב בתחומים הבאים:

* טיפול בהפרעות קשב וריכוז.
* טיפול בבעיות והפרעות רגשיות.
* טיפול בקשיים ובעיות חברתיות.
* טיפול בבעיות התנהגות, משמעת ועוד...



60 שניות על אימון אישי לבני נוער

 

אימון אישי לבני נוער הוא תהליך קצר של ליווי אוהב ומכבד, שבו המאומן מתאמן בתרגילי חשיבה ומשחק שמשפיעים על אופן תפקודו בחיי היומיום. האימון מחזיר לילד את המושכות ליצירת מציאות חיים חדשה, ביטחון, חיוניות ואמונה בעצמו. האימון עוסק בהתנהלות הילד בתחומים הבאים:
התחום הלימודי
התחום החברתי
התחום הרגשי
התחום המשפחתי

 

readmore